REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Praktyki zagraniczne szansą na rozwój”
realizowanego w ramach Projektu Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego
Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER)
współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w oparciu o umowę
PO WER VET-2016-1-PL01-KA102-023605
podpisaną z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE)
Dotyczy uczniów Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących
im. prof. Zbigniewa Strzeleckiego w Sandomierzu
§ 1.
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów projekcie pt.: „Praktyki zagraniczne szansą na rozwój” . Za proces rekrutacyjny i wszystkie działania przewidziane niniejszym regulaminem odpowiada Komisja Rekrutacyjna , powołana przez Dyrektora szkoły, pełniącego obowiązki koordynatora tego projektu.
§ 2.
Informacje o projekcie
-
Projekt realizowany w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. prof. Zbigniewa Strzeleckiego w Sandomierzu zwanym dalej ZSTiO, w okresie 01.09.2016 – 30.06. 2018 r.
-
Projekt skierowany do uczniów pobierających naukę w zawodach: technik budownictwa, technik pojazdów samochodowych, technik informatyk, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie , mechanik pojazdów samochodowych oraz 10 nauczycieli kształcenia zawodowego.
-
W ramach projektu uczniowie wyjadą na praktyki zagraniczne do Portugalii i Hiszpanii.
-
Przed wyjazdem na praktyki uczniowie będą uczestniczyć w przygotowaniu kulturowo-językowym, organizowanym przez szkołę
-
Zespół projektowy zamierza zrekrutować ostatecznie 64 uczniów, którzy wezmą udział w praktykach zawodowych:
-
I grupa: 16 uczniów kształcących się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie, -
II grupa: 16 uczniów kształcących się w zawodzie technik pojazdów samochodowych
i mechanik pojazdów samochodowych, -
III grupa: 16 uczniów kształcących się w zawodzie technik budownictwa,
-
IV grupa: 16 uczniów kształcących się w zawodzie technik informatyk.
Zostanie przygotowana również lista rezerwowa uczestników projektu - min. 3 uczniów rezerwowych dla każdej grupy wyjazdowej.
Łącznie w wyniku procesu rekrutacyjnego zamierza się zrekrutować minimum 76 potencjalnych uczestników projektu.
-
Ze względu na specyfikę działań realizowanych w ramach projektu przewiduje dwa etapy rekrutacji; rekrutację wstępną i ostateczną.
Wszyscy uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie na skutek rekrutacji wstępnej zobowiązani są uczestniczyć w przygotowaniu językowo – kulturowym, obejmującym:
-
zajęcia kulturowe – 5 godz. dla każdej grupy,
-
zajęcia z języka angielskiego w tym branżowego w wymiarze 30 godzin dla każdej grupy zawodowej,
-
zajęcia z psychologiem – 5 godz. dla każdej grupy.
Program zajęć będzie opracowany przez prowadzących i zatwierdzony do realizacji przez Dyrektora szkoły-koordynatora projektu. Udział uczniów w przygotowaniu językowo-kulturowym jest obowiązkowy.
Szczegółowe harmonogramy wszystkich działań i zajęć będą systematycznie podawane do publicznej wiadomości poprzez stronę internetową i na tablicy informacyjnej projektu.
-
Po zakończeniu w/w zajęć, komisja rekrutacyjna dokona rekrutacji ostatecznej, kwalifikując uczniów do wyjazdu na praktyki.
-
Uczniowie zakwalifikowani w wyniku rekrutacji ostatecznej do dalszego udziału w projekcie, zobowiązani są wziąć udział w praktykach zawodowych zorganizowanych przez organizacje :
-
EUROMOB w Portugali w okolicy Porto:
3 – tygodniowe dla uczniów kształcących się w zawodach: monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie oraz mechanik pojazdów samochodowych i technik pojazdów samochodowych
-
EUROMIND w Hiszpanii w Sewilli:
2 – tygodniowe dla uczniów kształcących się w zawodach: technik budownictwa i technik informatyk.
-
Terminy praktyk zawodowych:
-
I grupa: uczniowie kształcący się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie: 23.01 – 10.02.2017r. -
II grupa: uczniowie kształcący się w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych i technik pojazdów samochodowych: 30.01 – 17.02.2017r.
-
III grupa: uczniowie kształcący się w zawodzie technik informatyk: 22.01 – 02.02.2018r.
-
IV grupa: uczniowie kształcący się w zawodzie technik budownictwa: 29.01 – 09.02.2018r.
§ 3.
Zasady rekrutacji uczniów do projektu
-
Rekrutacja prowadzona będzie przez Komisję Rekrutacyjną w Zespole Szkół Technicznych
i Ogólnokształcących im. prof. Zbigniewa Strzeleckiego w Sandomierzu w składzie:
-
Beata Gajewska – nauczyciel przedmiotów zawodowych,
-
Katarzyna Kozera – nauczyciel języka angielskiego,
-
Agnieszka Tarkowska – nauczyciel języka polskiego.
-
Terminy składania dokumentów rekrutacyjnych przez zainteresowanych uczniów:
-
I grupa: od 01.09.2016 do 16.09.2016r.
-
II grupa: od 01.09.2016 do 16.09.2016r.
-
III grupa: od 01.09.2017 do 15.09.2017r.
-
IV grupa: od 01.09.2017 do 15.09.2017r.
-
Miejsce składania dokumentów rekrutacyjnych - sekretariat szkoły.
-
Proces rekrutacji poprzedzony będzie akcją informacją, obejmującą bezpośrednie spotkania z uczniami, ich rodzicami, umieszczanie informacji na tablicy projektu oraz na stronie internetowej szkoły.
-
Do udziału w projekcie może zgłosić się osoba, która jest uczniem klas wymienionych w § 2. pkt. 2.
-
Uczeń ubiegający się o udział w projekcie powinien złożyć następujące dokumenty:
-
Formularz zgłoszeniowy – osoba ucząca się (PO WER – Załącznik VII)
-
Kwestionariusz osobowy (załącznik 1);
-
Zgoda – oświadczenie rodziców/opiekunów (załącznik 2);
-
Oświadczenie ucznia (załącznik 3);
-
Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (załącznik 4).
-
Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
-
Proces rekrutacji będzie dwu etapowy i będzie obejmował rekrutację wstępną i ostateczną.
-
Proces rekrutacji wstępnej i ostatecznej każdej z grup zostanie zakończony sporządzeniem listy głównej
i rezerwowej przez Komisję Rekrutacyjną oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej w siedzibie ZSTiO w pobliżu biura projektu (parter budynku głównego) oraz na stronie internetowej szkoły. -
Wyniki rekrutacji wstępnej i ostatecznej zostaną przedstawione zgodnie z harmonogramem:
I grupa: rekrutacja wstępna: 19.09.2016, rekrutacja ostateczna: 12.12.2016r.
II grupa: rekrutacja wstępna: 19.09.2016, rekrutacja ostateczna: 12.12.2016r.
III grupa: rekrutacja wstępna: 18.09.2017, rekrutacja ostateczna: 11.12.2017r.
IV grupa: rekrutacja wstępna: 18.09.2017, rekrutacja ostateczna: 11.12.2017r.
-
Od wyników rekrutacji kandydat może wnieść pisemne odwołanie do Dyrektora szkoły w terminie do trzech dni od momentu ogłoszenia wyników. Dyrektor zwraca się do Komisji Rekrutacyjnej o ponowne rozpatrzenie wniosku i uzasadnienie podjętej decyzji. Dyrektor szkoły po rozpatrzeniu stanowiska Komisji Rekrutacyjnej podejmuje ostateczną decyzję w sprawie odwołania i przedstawia ją zainteresowanemu uczniowi.
-
W przypadku zgłoszenia się zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
§ 4.
Kryteria rekrutacji uczestników projektu
-
Kandydat na uczestnika projektu powinien spełniać następujące wymagania formalne:
-
być uczniem ZSTiO w Sandomierzu pobierającym naukę w zawodach: technik budownictwa, technik pojazdów samochodowych i technik informatyk, monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie oraz mechanik pojazdów samochodowych -
posiadać dowód osobisty lub paszport z datą ważności co najmniej na kolejny rok kalendarzowy
(w przypadku zakwalifikowania do wyjazdu), w przypadku braku wyżej wymienionych dokumentów tożsamości zadeklarować wyrobienie dokumentu do:
I grupa: 12.12.2016r.
II grupa: 12.12.2016r.
III grupa: 11.12.2017r.
IV grupa: 11.12.2017r.
-
złożyć komplet dokumentów zgodny z regulaminem rekrutacji.
-
Kryteria uwzględnione przy rekrutacji wstępnej:
a)w odniesieniu do uczniów klas II.III i IV z ostatniego roku :
Wyniki- średnia ocen, do uzyskania max.40:
Do 3,00 – 0 pkt
3,0 do 3,9 – 20 pkt
4,0 do 4,9 – 30 pkt
5,0 do 6,0 – 40 pkt
Ocena z zachowania z ostatniego roku- do uzyskania max.40:
Poniżej dobrej – 0 pkt
Dobra – 20 pkt
Bardzo dobra – 30 pkt
Wzorowa – 40 pkt
Frekwencja z ostatniego roku- do uzyskania max.40:
Poniżej 65% – 0 pkt
66-75% – 20 pkt
76 -90% - 30 pkt
91-100% – 40 pkt
Dotychczasowe zaangażowanie ucznia w życie szkoły i jego postawa - max.30 pkt:
-
Aktywny udział w przedsięwzięciach promujących szkołę (imprezy szkolne, międzyszkolne, wolontariat, itp.) – do 10 pkt
-
Aktywny udział w zajęciach praktycznych – do 10 pkt
-
Udział w konkursach i olimpiadach – do 10 pkt
Max. liczba pkt. do uzyskania przez kandydata-ucznia klasy II, III i IV w rekrutacji wstępnej wynosi 150.
b) W odniesieniu do kandydata – ucznia klasy I:
Komisja rekrutacyjna uwzględni ilość punktów uzyskanych przez kandydata w procesie rekrutacyjnym przy przyjmowaniu go do szkoły.
-
Uczeń, który aplikuje po raz pierwszy, otrzymuje dodatkowych 10 punktów.
-
Kryteria uwzględniane przy rekrutacji ostatecznej:
-
Wyniki rekrutacji wstępnej (ilość pkt. uzyskanych przez kandydata)
-
Zaangażowanie, osiągnięte efekty z przygotowania kulturowo-językowego-max.100 pkt.
w tym:
-
Język angielski – max. 60 pkt.:
-
Frekwencja:
Minimalna 70 % - 2 pkt
71 - 80% - 4 pkt
81- 90 % - 6 pkt
91 – 99 % - 8 pkt
100% - 10 pkt
-
Ocena z zajęć języka angielskiego-max.50 pkt.:
Aktywność na zajęciach - 0-10 pkt
Test pisemny - 0–20pkt
Test ustny – 0-20 pkt
-
Przygotowanie kulturowe – max.20 pkt.
Frekwencja:
Minimalna 60 % - 5 pkt
80 % - 10pkt
100% - 20 pkt
-
Przygotowanie psychologiczne – max.20 pkt.
Frekwencja:
Minimalna 60 % - 5 pkt
80 % - 10pkt
100% - 20 pkt
Wszystkie punkty są sumowane.
-
Ilość zdobytych punktów przez ucznia wyznacza kolejność na głównej i rezerwowej liście rekrutacyjnej.
-
W przypadku tej samej ilości uzyskanych punktów pierwszeństwo na liście będzie miał uczeń, który po raz pierwszy bierze udział w projekcie.
-
W przypadku rezygnacji lub wykluczenia ucznia z listy głównej, na jego miejsce wchodzi uczeń znajdujący się na pozycji pierwszej listy rezerwowej.
§ 4.
Prawa i obowiązki uczestnika Projektu
1. Każdy Uczestnik ma prawo do:
-
nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował,
-
zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,
-
otrzymania materiałów promocyjnych.
-
Uczestnik zobowiązuje się do:
-
przestrzegania zapisów „Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie”,
-
zawarcia umowy o staż zgodnie z założeniami Programu PO WER,
-
uczestnictwa w zajęciach i działaniach zaplanowanych w ramach realizacji projektu (podpisy na listach obecności),
-
wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych,
-
wypełnianie wymaganych dokumentów w systemach informatycznych przed, w trakcie i po realizacji tego projektu,
-
współpracy z opiekunami i nauczycielami zaangażowanymi przy realizacji projektu,
-
przestrzegania wszelkich przepisów dotyczących bezpieczeństwa szczególnie podczas podróży oraz w trakcie pobytu na terenie Portugalii i Hiszpanii,
-
przestrzegania bezwzględnego zakazu spożywania alkoholu, palenia tytoniu i zażywania środków odurzających,
-
nie oddalania się samodzielnego od grupy podczas wycieczek i wyjazdów.
§5
Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
-
Uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej
w przypadku, gdy:
-
Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSTiO w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacji wstępnej bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
-
Rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa wyłącznie w przypadku bardzo ważnych powodów osobistych, losowych lub zdrowotnych. Rezygnacja musi być złożona na piśmie. Należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji, (np. zwolnienie lekarskie). W przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
-
W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji z udziału w zadaniach projektowych lub wykluczenia z udziału
w projekcie, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu poniesionych kosztów uczestnictwa w projekcie.
§6
Wykluczenie uczestnika z udziału w projekcie
-
Zespół projektowy zastrzega sobie prawo wykluczenia ucznia z udziału w projekcie w przypadku:
-
nieobecności na zajęciach organizowanych w ramach realizacji projektu w ilości przekraczającej 20% ogólnej liczby zajęć,
-
drastycznego naruszenia zapisów regulaminu uczestnictwa w projekcie,
-
otrzymanie nagany dyrektora szkoły w trakcie realizacji projektu.
§7
Postanowienia końcowe
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.2016 r.