Monitoring, okresowa ewaluacja
Monitorowanie Koncepcji pracy szkoły jest procesem stałym. Monitoring uwzględnia również wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego, priorytety rozwoju edukacji określane przez Ministra Edukacji Narodowej i Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty.
Do monitorowania wykorzystywane są następujące techniki i narzędzia badawcze:
- techniki
· hospitacje oceniająco- kontrolne, diagnozujące
· ankietowanie
· obserwacje
· rozmowy informacyjno – wyjaśniające
· analiza prac uczniowskich
· analiza dokumentacji szkolnej i elektronicznej
· inne, stosowane wg pojawiających się potrzeb
- narzędzia
- testy, sprawdziany
- arkusze, karty hospitacji
- kwestionariusze ankiet
- arkusze obserwacji
- arkusze zbiorcze
- arkusze przeglądu
Aby proces ewaluacji przebiegał sprawnie i efektywnie konieczne jest zbudowanie atmosfery wspólnego zaangażowania w sprawę. Dlatego w Zespole Szkół w Sandomierzu został powołany Zespół do spraw ewaluacji wewnętrznej.
Ewaluacja Koncepcji Pracy Szkoły odbywa się w następujących etapach:
- Planowanie- określenie ogólnych celów, opracowanie wstępnych harmonogramów
- Projektowanie, określenie szczegółowych celów i zadań, sformułowanie problemów, dobór metod badawczych, wyznaczenie osób odpowiedzialnych
- Zbieranie informacji
- Przetwarzanie i analiza danych
5. Prezentacja i upublicznienie wyników
- Wykorzystanie wyników ewaluacji – modyfikacja istniejących i tworzenie nowych dokumentów.
Koncepcja jest dokumentem otwartym.
Nauczyciele, uczniowie i rodzice mogą składać propozycje modyfikacji.